W dniach od 8-20 lipca 2013 r. grupa parafian na czele z ks. Tomaszem Kaczówką uczestniczyła w Pielgrzymce po Sanktuariach Europy. Razem z nami pielgrzymowali pielgrzymi z Kazimierzy Wielkiej z ks. Michałem Haśnikiem, kilka osób z Bilczy, a także ks. Tomasz Kowalczyk z Warszawy oraz ks. Wacław Hapak i ks. Michał Łukasik z diecezji sandomierskiej.

8 lipca 2013 r. kilkanaście minut po północy wyruszyliśmy wraz z Biurem Podróży „Novum Travel" na pielgrzymi szlak. Na trasie, na postoju, przy przydrożnej kapliczce została odprawiona Msza św. polowa na rozpoczęcie naszej pielgrzymki. Około godz. 15.00 dojechaliśmy do TARVISIO – malowniczo położonego alpejskiego kurortu we Włoszech, gdzie zostaliśmy zakwaterowani w pierwszym hotelu. Po obiadokolacji udaliśmy się na zasłużony spoczynek.

Drugiego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy do PADWY, aby oddać hołd św. Antoniemu. Najpierw zwiedziliśmy Bazylikę z jego relikwiami, potem w bocznej kaplicy uczestniczyliśmy we Mszy św. Widzieliśmy także Prato della Valle oraz Bazylikę św. Justyny. Z Padwy udaliśmy do Hiszpanii.

Po nocnym przejeździe, około godz. 9.00 dotarliśmy na wybrzeże COSTA BRAVA w Hiszpanii. Zostaliśmy zakwaterowani w hotelu niedaleko Loret de Mar. Cały trzeci dzień naszej pielgrzymki spędziliśmy na plażowaniu. Wieczorem, po obiadokolacji, w hotelowej świetlicy uczestniczyliśmy w Eucharystii.

Czwarty dzień naszej pielgrzymki rozpoczęliśmy od zwiedzania BARCELONY. Zwiedziliśmy słynną Bazylikę Antonio Gaudiego Sagrada Familia, następnie zobaczyliśmy Katedrę św. Eulalii, Santa Maria del Mar, Plaza Puerta de la Paz i przeszliśmy słynną ulicą Las Ramblas. Widzieliśmy także stadion, na którym odbyła się olimpiada. Po zwiedzaniu Barcelony udaliśmy do Sanktuarium maryjnego na MONTSERRAT, gdzie uczestniczyliśmy we Mszy św.

Piątek, 12 lipca rozpoczął się dla nas bardzo wcześniej rano. Po śniadaniu udaliśmy się w daleką podróż do MADRYTU. W Madrycie obejrzeliśmy centrum, Pałac Królewski i Katedrę oraz udaliśmy na obiadokolację i nocleg.

Szóstego dnia pielgrzymki po śniadaniu w Madrycie udaliśmy się do FATIMY. Zostaliśmy zakwaterowani w hotelu bardzo blisko Sanktuarium, więc każdy z nas mógł swobodnie, indywidualnie chodzi na prywatną modlitwę do kaplicy objawień Matki Bożej. Wieczorem uczestniczyliśmy we Mszy św. oraz w modlitwie różańcowej z procesją ze świecami.

Niedziela, 14 lipca była dla nas dniem, który także przeżywaliśmy w Fatimie. Uczestniczyliśmy we Mszy św., przeszliśmy Drogą Krzyżową, dotarliśmy do wioski, gdzie mieszkały dzieci Hiacynta, Franciszek i Łucja. Wieczorem uczestniczyliśmy w modlitwie różańcowej i procesji ze świecami.

Ósmego dnia naszej pielgrzymki, po Mszy św. odprawionej w kaplicy objawień w Fatimie i śniadaniu w hotelu udaliśmy się do SALAMANKI. Tam zwiedziliśmy katedrę oraz Plaza Mayor z charakterystycznymi frontami kamienic. Z Salamanki udaliśmy się do nocleg do Burgos.

W kolejnym dniu naszej pielgrzymki po śniadaniu w hotelu przejechaliśmy do BURGOS, gdzie zwiedziliśmy starówkę i katedrę. Z Burgos udaliśmy się Lourdes. Podążając za nawigacją GPS przejechaliśmy przepięknymi szczytami Pirenejów... Gorzej było jednak potem zjechać ze szczytu i trafić na właściwą drogę. Po ponad 12-godzinnej jeździe, w godzinach wieczornych dotarliśmy do LOURDES.

Dziesiąty dzień naszej pielgrzymki rozpoczęliśmy od Eucharystii, która została odprawiona w Grocie objawień Matki Bożej. Po śniadaniu wyruszyliśmy na Drogę Krzyżową oraz na zwiedzanie miasteczka i miejsc związanych z życiem św. Bernadety. Wieczorem uczestniczyliśmy w modlitwie różańcowej i procesji ze świecami.

W czwartek, 18 lipca po śniadaniu w Lourdes udaliśmy się w drogę do ostatniego celu naszej pielgrzymki – do Sanktuarium w LA SALETTE. Po godz. 19.00 dotarliśmy na alpejski szczyt góry, zostaliśmy zakwaterowani w Domu Pielgrzyma. Wieczorem uczestniczyliśmy w modlitwie i procesji ze świecami.

Dwunasty dzień pielgrzymki rozpoczęliśmy od Eucharystii sprawowanej w Bazylice Matki Bożej. Po śniadaniu obejrzeliśmy film o objawieniach w La Salette i do południa podziwialiśmy piękne alpejskie widoki. O godz. 12.00 wyjechaliśmy w stronę Polski. Do przejechania mieliśmy dystans 1.700 km.

W sobotę, 20 lipca krótko przed godz. 17.00 wszyscy zmęczeni, ale zadowoleni dotarli do Kostomłotów, gdzie zakończyła się nasza Pielgrzymka. W sumie przejechaliśmy 8.000 km.