W dniach 20 i 21 września 2013 r. 48-osobowa grupa parafian wraz z ks. Tomaszem pielgrzymowała po Sanktuariach Ziemi Tarnowskiej i Podkarpacia. Głównym celem pielgrzymki był udział w Diecezjalnych Obchodach 20-lecia Sakry Biskupiej biskupa Kazimierza Ryczana w Kalwarii Pacławskiej.

W piątek, 20 września wczesnym rankiem wraz z Parafią p.w. Podwyższenia Krzyża Świętego w Kazimierzy Wielkiej – wyruszyliśmy pielgrzymkowym szlakiem. Pierwszym punktem naszego wyjazdu był Szczepanów, gdzie znajduje się Sanktuarium św. Stanisława, Biskupa i Męczennika – miejsce Jego narodzin. Tam uczestniczyliśmy we Mszy św., której przewodniczył ks. Michał Haśnik z Kazimierzy, a Słowo Boże wygłosił ks. Tomasz. Po Mszy św. miejscowy proboszcz i kustosz opowiedział nam historię szczepanowskiego Sanktuarium. Wspomniał o wizytach dwóch papieży w Szczepanowie o bł. Janie Pawle II i Benedykcie XVI. Pamiątką po ich wizytach jest znadujący się w prezbiterium fotel na, którym siedzieli. Nie wiedząc o tym usiadł i na nim ks. Tomasz, któremu od razu ks. Proboszcz przepowiedział przyszłość...

Następnie udaliśmy się do Nowego Sącza, gdzie nawiedziliśmy Bazylikę św. Małgorzaty z Cudownym Obrazem Chrystusa Przemienionego. Był też czas wolny na Rynku.

Kolejnym celem naszej pielgrzymki był Stary Sącz. Tam podziwialiśmy ołtarz papieski, przy którym papież Jan Pawła II kanonizował bł. Kingę w 1999 r. Jest to jedyny w Polsce zachowany ołtarz z pielgrzymek papieskich. Potem udaliśmy się do Klasztoru Sióstr Klarysek, gdzie miejscowy kościelny przybliżył nam historię klasztornego kościoła.

Ze Starego Sącza udaliśmy się do Dukli, gdzie nawiedziliśmy Sanktuarium św. Jana. Po kościele oprowadził nas brat diakon.

Wieczorem dojechaliśmy do Dębowca – zwanego polskim La Salette. Tam zostaliśmy zakwaterowani w Centrum Pojednania prowadzonym przez Księży Saletynów, zjedliśmy obiadokolację, wysłuchaliśmy z zaciekawieniem historii o tymże Sanktuarium, którą nam przbliżyła przewodniczka i obejrzeliśmy film o La Salette. Wieczorem uczestniczyliśmy w Bazylice w Apelu Maryjnym i procesji ze świecami.

Drugi dzień naszej pielgrzymki rozpoczęliśmy od Eucharystii, sprawowanej w Bazylice w Dębowcu. Po śniadaniu udaliśmy się do Przemyśla. Tam około południa zwiedziliśmy kościół Ojców Salezjanów, gdzie oprowadzał nas ks. Marian Niedziela. Następnie udaliśmy na Rynek, gdzie nawiedziliśmy katedrę.

Z Przemyśla udaliśmy się do Kalwarii Pacławskiej, aby uczestniczyć w Diecezjalnych Obchodach 20-lecia Sakry Biskupiej biskupa Kazimierza Ryczana. Uczestniczyliśmy w modlitwie różańcowej i Mszy św., której przewodniczył dostojny Jubilat. Eucharystię koncelebrowali biskupi pomocniczy: Marian Florczyk i Kazimierz Gurda oraz księża przybyli wraz z grupami pielgrzymkowymi.

Trzeba tutaj powiedzieć, że pomimo tego, iż we Mszy św. uczestniczyło blisko 1.000 pielgrzymów, nasza parafia była bardzo widoczna – bowiem od teraz posiadamy baner z nazwą parafii, zdjęciem kościoła i wypisaną miejscowością.

W drodze powrotnej wstąpiliśmy do Smęgorzowa - rodzinnej parafii ks. Tomasza, aby móc posilić się przygotowanym bigosem oraz domowym chlebem z prawdziwym wiejskim smalcem. Po posiłku wszyscy wróciliśmy do naszych domów czekając z utęsknieniem na kolejną pielgrzymkę.