W dniach od 14 do 26 lutego 2015 r. odbyła się kolejna Pielgrzymka organizowana przez naszą parafię wraz z Biurem Podróży Trade-Travel". Tym razem była to Pielgrzymka za „wielką wodę" – bo naszym celem był Meksyk.

O godz. 23.30 w naszym kościele - wraz z pielgrzymami z Kazimierzy Wielkiej - jako jedna 52-osobowa grupa odprawiliśmy Mszę św. na rozpoczęcie Pielgrzymki. Do Warszawy dotarliśmy kilkanaście minut po godz. 3.00. Odprawa biletowo-paszportowa przebiegła pomyślnie i o godz. 6.40 wystartowaliśmy do Paryża. Tam na lotnisku spędziliśmy kilka godzin, aby o godz. 13.40 wystartować do Meksyku. Drugi lot trwał nieco dłużej niż pierwszy – bowiem lecieliśmy 12 godzin. Ok. godz. 20.00 czasu lokalnego wylądowaliśmy na ziemi meksykańskiej. Z lotniska pojechaliśmy do czterogwiazdkowego hotelu Regente City" (w którym spędzimy 3 noce), zjedliśmy obiadokolację i udaliśmy się na zasłużony odpoczynek.

Drugi dzień naszej Pielgrzymki, 16 lutego 2015 r. (a w zasadzie trzeci licząc od soboty) rozpoczęliśmy od zwiedzania Bazyliki Matki Bożej z Guadalupe, która znajduje się w stolicy Meksyku – w mieście Mexico City. Po krótkim spacerze po terenach przyległych do Sanktuarium przeszliśmy przed Obraz Matki Bożej, gdzie każdy mógł pomodlić się w ciszy. Następnie odprawiliśmy Mszę św. w jednej z kaplic umieszczonych na... chórze Bazyliki. W ten sposób każdy mógł nieustannie wpatrywać się w cudowny Obraz Matki Bożej. Po Mszy św. był czas wolny, a następnie udaliśmy się do Teotihuacan – to dawne centrum ceremonialno-administracyjne Indian. Tam odwiedziliśmy warsztat obsydianu oraz spróbowaliśmy lokalnych meksykańskich trunków – tequili i pulque. Następnie zobaczyliśmy wspaniałe piramidy Księżyca i Słońca (chętni weszli na ich szczyty). Poniedziałkowa obiadokolacja była w przepięknej restauracji położonej nieopodal piramid. Do jedzenia przygrywała nam kapela meksykańska oraz zespół indiański. Wieczorem wróciliśmy do hotelu na nocleg.

Kolejny dzień naszej Pielgrzymki – wtorek, 17 lutego 2015 r. rozpoczęliśmy od śniadania o godz. 7.00. Następnie udaliśmy się do centrum stolicy, gdzie zwiedziliśmy Katedrę. Tam też została odprawiona Msza św., której przewodniczył ks. Mariusz Rozin. Później odwiedziliśmy Plac Trzech Kultur – miejsce będące świadkiem wielu ważnych dla Meksyku wydarzeń historycznych. Później miało miejsce zwiedzanie części historycznej Meksyku: Plac Zocalo, Pałac Narodowy z freskami słynnego Diego Rivery. Zwiedziliśmy również Muzeum butów. Byliśmy także w Muzeum Antropologii i Historii – jednym z najlepiej wyposażonych i zorganizowanych w całej Ameryce Łacińskiej, z imponującą kolekcją sztuki prehiszpańskiej oraz zbiorami etnograficznymi dotyczącymi dawnych i współczesnych Indian meksykańskich. Po południu odbył się spływ kolorowymi „gondolami" po dawnych kanałach azteckich w dzielnicy Xochimilco. Na gondoli zjedliśmy obiadokolację i słuchaliśmy meksykańskiej muzyki „na żywo". Około godz. 18.00 wróciliśmy do hotelu. O godz. 20.30 udaliśmy się jeszcze na MEKSYKAŃSKIE OSTATKI, aby zakończyć tegoroczny karnawał i jutro w ciszy rozpocząć Wielki Post.

W środę, 18 lutego 2015 r. po śniadaniu udaliśmy się do Tepotzotlan, ładnego miasteczka z czasów kolonialnych, w którym jezuici wznieśli Seminarium św. Marcina oraz kościół św. Franciszka Ksawerego, uznawany obecnie za wybitne arcydzieło i perłę meksykańskiego baroku. Zwiedziliśmy Muzeum Wicekrólestwa z ciekawym i bardzo bogatym zbiorem sztuki kolonialnej. Następnie pojechaliśmy do Tuli, zaginionej cywilizacji Tolteków. Tam obejrzeliśmy posągi Atlantów w świątyni Quetzalcoatla, Pałac Tysiąca Kolumn, Coatepantli czyli Mur Węży. Ostatnim punktem było Queretaro, gdzie najpierw uczestniczyliśmy we Mszy św., której przewodniczył i homilię wygłosił ks. Tomasz Kubicki – wikariusz z Leszczyn. W czasie Mszy św. posypywaliśmy głowy popiołem na znak pokuty i nawrócenie – rozpoczęliśmy bowiem Wielki Post. Po Mszy św. była wycieczka po centrum historycznym: Kościół i klasztor Świętego Krzyża, w którego ogrodzie znajdują się unikalne drzewa z kolcami w kształcie krzyża, Plac Broni, zabytkowy Akwedukt. Obiadokolacja (postną z racji Środy Popielcowej) zjedliśmy na mieście i pieszo udaliśmy się do hotelu.

Kolejny dzień naszej Pielgrzymki – czwartek, 19 lutego 2015 r. rozpoczęliśmy tradycyjnie śniadaniem. Po śniadaniu udaliśmy się do Tenango del Aire. Znajduje się tam parafia, którą prowadzą polscy księża pallotyni. W ich kościele – w kaplicy Miłosierdzia Bożego odprawiliśmy Mszę św., której przewodniczył ks. Tomasz Kaczówka. Następnie pojechaliśmy do miasteczka Cholula, z największą pod względem objętości piramidą na świecie, a później do Tonantzintla, gdzie obejrzeliśmy piękny barokowy kościół i gdzie mogliśmy skosztować tutejszego rarytasu - pasikoników. Wieczorem dotarliśmy do Puebli – ulubionego miejsca Papieża św. Jana Pawła II, gdzie zostaliśmy zakwaterowani w pięknym hotelu. Po obiadokolacji udaliśmy się na „nocny podbój” miasteczka.

W piątek, 20 lutego 2015 r. po śniadaniu udaliśmy się na zwiedzanie Puebli. Najpierw odprawiliśmy Mszę św. w kościele św. Dominika – w Kaplicy Różańcowej następnie pospacerowaliśmy po starym mieście, pełnym urokliwych budynków w kolonialnym stylu, obejrzeliśmy Casa del Alfenique i Katedrę. Z Puebli udaliśmy się do Taxco – meksykańskiej „stolicy srebra”. Nasz hotel był położony na wysokości ponad 1.800 m.n.p.m. autobus nie mógł więc tam dojechać. Bagaże zostały przetransportowane małą bagażówką, a my – linową kolejką gondolową. W hotelu czekała już na nas obiadokolacja.

Kolejny dzień – sobotę, 21 lutego 2015 r. rozpoczęliśmy tradycyjnie od śniadania. Po śniadaniu wykwaterowaliśmy się z hotelu i zjechaliśmy kolejką gondolową do centrum miasteczka Taxco. Spod kolejki udaliśmy garbusami – taxi po wąskich uliczkach miasteczka do kościoła św. Pryscylii i św. Sebastiana, gdzie została odprawiona Msza św. Miasteczko Taxco wzbogaciło dzięki bogatym złożom srebra, które znajdują się w okolicy, a mieszkańcy wyspecjalizowali się w obróbce tego szlachetnego metalu. Z Taxco udaliśmy się do jaskiń Cacahuamilpa, największych i najpiękniejszych w całej Ameryce Łacińskiej. W wyrzeźbionych przez wodę i czas pięknych komnatach w korycie podziemnej rzeki znajdują się niezwykłe formacje skalne i zachwycające zjawiska krasowe. Popołudniu udaliśmy się w podróż do Acapulco, najsłynniejszego kurortu nad Oceanem Spokojnym. Zostaliśmy zakwaterowaniu w pięciogwiazdkowym hotelu „Elcano” z opcją wyżywienia ALL INCLUSIVE.

Niedziela, 22 lutego 2015 r. rozpoczęła się od Mszy św. sprawowanej w hotelowej kaplicy. Po śniadaniu rozpoczęło się plażowanie… Popołudniu odbył się rejs statkiem „Bonanza”, z przekąskami w cenie i muzyką na żywo. Z pokładu katamaranu przekonaliśmy się jak malowniczo położona jest zatoka Acapulco, jak pięknie wygląda w promieniach zachodzącego słońca. Wieczorem wróciliśmy do hotelu, zjedliśmy obiadokolację i udaliśmy się na nocny spoczynek.

W poniedziałek, 23 lutego 2015 r. dzień rozpoczęliśmy – podobnie, jak wczoraj – od Mszy św., która tym razem była odprawiona na plaży nad Zatoką św. Łucji należącą do Oceanu Spokojnego. Po Mszy św. zjedliśmy śniadanie i rozpoczął się dzień wolny w Acapulco. Część grupy wzięła udział w wycieczce fakultatywnej na lagunę, inni zostali w hotelu, aby rozkoszować się basenem i plażą z opcją wyżywienia ALL INCLUSIVE...

We wtorek, 24 lutego 2015 r. Mszę św. odprawiliśmy w hotelowej kaplicy. Po Mszy św. zjedliśmy śniadanie i rozpoczęło się plażowanie. O godz. 13.00 wyjechaliśmy z Acapulco do Mexico-City na ostatni nocleg. W drodze do Mexico-City zatrzymaliśmy się w przepięknej Hacjendzie Hermana Corteza, konkwistadora Meksyku, gdzie zjedliśmy obiadokolację. Wieczorem dotarliśmy do Hotelu „Regente City" na ostatni nocleg na ziemi meksykańskiej.

W środę, 25 lutego 2015 r. udaliśmy się po raz drugi do Sanktuarium Matki Bożej w Gaudelupie. Tam odprawiliśmy Mszę św. na zakończenie Pielgrzymki, potem złożyliśmy kosz kwiatów przed pomnikiem św. Jana Pawła II, który znajduje się obok bazyliki. Potem mieliśmy czas wolny na ostatnie zakupy w Meksyku. Po obiadokolacji udaliśmy się na lotnisko, gdzie przeszliśmy odprawę biletowo-paszportową. O godz. 21.50 mieliśmy wystartować do Amsterdamu, jednak wylot opóźnił się o godzinę. Lecąc do Amsterdamu przybyło nam 7 godzin dnia.

W czwartek, 26 lutego 2015 r. - czekaliśmy kilka godzin na lotnisku w Amsterdamie na wylot do Warszawy, O godz. 21.15. wystartowaliśmy w kierunku Warszawy. O 23.30 byliśmy już w Polsce na lotnisku skąd udaliśmy się do Kostomłotów.