W dniach od 24-29 kwietnia 2014 r. blisko 40-osobowa grupa parafian na czele z ks. Tomaszem uczestniczyła w Pielgrzymce do Włoch. Głównym celem był udział w kanonizacji bł. Jana Pawła II i bł. Jana XXIII. Pielgrzymi odwiedzili także Wenecję i Asyż.

O godz. 8.30 w czwartek grupa pielgrzymów udała się do Kazimierzy Wielkiej, aby zabrać stamtąd grupę, która razem z nami pielgrzymowała. Pielgrzymka rozpoczęła się od Mszy św. odprawionej w kościele w Kazimierzy Wielkiej, której przewodniczył ks. Tomasz. W Pielgrzymce uczestniczyła także s. Noela Kruczkowska, sekretarka w Kurii Diecezjalnej w Kielcach, która przekazała każdemu pątnikowi papieski różaniec ofiarowany przez biskupa Kazimierza Ryczana. Podczas Mszy św. różańce te zostały poświęcone i wręczone każdemu przy ucałowaniu relikwii bł. Jana Pawła II. Na zakończenie Mszy św. ks. Dziekan Janusz Mularz udzielił nam błogosławieństwa „na drogę" i pokropił wodą święconą. Po Mszy św., w grupie 69-osobowej wyruszyliśmy w kierunku Czech i Austrii.

W piątek, 25 kwietnia 2014 r. godzinach porannych dotarliśmy na przedmieścia Wenecji. Stamtąd odbyliśmy rejs statkiem do centrum miasta. Od razu udaliśmy się do Bazyliki św. Marka, gdzie uczestniczyliśmy w uroczystej Mszy św. Trzeba tutaj wspomnieć, że dzień 25 kwietnia jest dniem wyjątkowym dla Wenecji – bowiem wtedy obchodzi się właśnie Święto św. Marka Ewangelisty. Po Mszy św. udaliśmy się na zwiedzanie tego pięknego miasta. Zobaczyliśmy m.in.: Most Westchnień, Pałac Dożów i słynny Most Rialto. Z Wenecji udaliśmy się do hotelu, który był położony ok. 150 km. od Rzymu. W hotelu spożyliśmy obiadokolację i poszliśmy na zasłużony odpoczynek.

Sobota, 26 kwietnia 2014 r. rozpoczęła się bardzo wcześniej rano, bo już o godz. 5.15 jedliśmy śniadanie. Około godz. 9.00 dotarliśmy do Rzymu i udaliśmy się na Plac św. Piotra, aby wejść do Bazyliki i oddać hołd przyszłym świętym – Janowi Pawłowi II i Janowi XXIII, modląc się przy ich grobach. Po blisko 3 godzinach stania udało nam się wejść do Bazyliki św. Piotra. Drugim miejscem, które nawiedziliśmy była Bazylika Santa Maria Maggiore. O godz. 17.00 uczestniczyliśmy we Mszy św. w kościele Ojców Redemptorystów, gdzie znajduje się oryginał obrazu Matki Bożej Nieustającej Pomocy. Ostatnim miejscem odwiedzonym tego dnia była Bazylika św. Jana na Lateranie.

Czwarty dzień pielgrzymki rozpoczęliśmy w nocy z soboty na niedzielę. O godz. 1.00 wyjechaliśmy do Rzymu, aby jak najszybciej dostać się w okolice Placu św. Piotra. Krótko przed godz. 4.00 byliśmy już koło zamku Anioła, gdzie znaleźliśmy odpowiednie miejsce, aby uczestniczyć we Mszy św. kanonizacyjnej. Sama Msza Kanonizacyjna była wielkim przeżyciem, którego nie da się opisać... Po Mszy św. rozpoczęliśmy dalszy podbój Rzymu. Zobaczyliśmy m.in. Piazza Navona, Panteon, Schody Hiszpańskie, Fontannę di Trevi, Rzym starożytny: Koloseum, Forum Romanum, Palatyn i Plac Wenecki. Przez cały czas padał deszcz. Około godz. 23.00 zmęczeni, dotarliśmy do hotelu na obiadokolację i zasłużony nocleg.

W poniedziałek, 28 kwietnia 2014 r. po śniadaniu pojechaliśmy do Asyżu. Tam w Bazylice Santa Maria degli Angeli została odprawiona Msza św. z udziałem wszystkich 18 grup z naszego Biura „Novum Travel". Po Mszy św. podjechaliśmy do Bazyliki św. Franciszka. Nawiedziliśmy także kościół św. Klary i Plac Miejski. O godz. 18.00 wyjechaliśmy w drogę powrotną do Polski.

Ostatniego dnia Pielgrzymki, w godzinach porannych – już na terenie Austrii – została odprawiona wyjątkowa Msza św. w nietypowym miejscu - w autokarze. Około godz. 18.30, po blisko 25 godzinach jazdy dotarliśmy do Kostomłotów.